Γλώσσα
Όντας από τα βασικά ζητούμενα εξέλιξης στα πλαίσια της νηπιακής αγωγής, οι μικροί μαθητές και μαθήτριες αναπτύσσουν τόσο τον προφορικό όσο και τον γραπτό λόγο με δραστηριότητες σε καθημερινή βάση. Αρχικά, μέσα από τον προφορικό λόγο τα παιδιά ενθαρρύνονται να περιγράφουν αντικείμενα γύρω τους και έπειτα να παίρνουν μέρος σε συζητήσεις και να αφηγούνται προσωπικές εμπειρίες, ώσπου, εν τέλει, να φτάσουν σε επίπεδο επιχειρηματολογίας και αιτιολόγησης. Παράλληλα, εξασκούν την ανάγνωση, αρχίζοντας με την κατανόηση του αλφαβήτου και τη σύνδεσή του με τα φωνήματα. Τα παιδιά μαθαίνουν σταδιακά να διαβάζουν λέξεις τόσο μέσα σε κείμενα όσο και στις σημάνσεις των αιθουσών. Η δυνατότητα της χρήσης της δανειστικής βιβλιοθήκης σε αυτό το σημείο είναι σημαντική, καθώς προσφέρει ένα εύρος επιλογών για ανάγνωση. Επιπλέον, αφού οι μαθητές και μαθήτριες εξοικειωθούν με το κράτημα του μολυβιού, μαθαίνουν να γράφουν το όνομά τους και να αντιγραφούν λέξεις, ενώ στη συνέχεια μπορούν να δημιουργούν δικά τους μικρά κείμενα.