5-6 χρονών / Νήπια
Το σχολείο που μας προετοιμάζει για όλα τα επόμενα
Μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα μαθημάτων, καθορισμένο από Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕΠΠΣ), τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τα απαραίτητα, ώστε να τεθούν οι βάσεις για την επόμενη σχολική βαθμίδα.
Η γλωσσική ανάπτυξη του νηπίου έχει φτάσει στο επίπεδο που πλέον χρησιμοποιεί όλα τα είδη των προτάσεων και τους ρηματικούς χρόνους. Ασχολείται με δραστηριότητες γραφής, ανάγνωσης και μαθηματικών πράξεων – μπορεί να γράφει το όνομά του, αφού γνωρίζει το αλφάβητο, και να μετράει. Ο προφορικός λόγος προωθείται με δραστηριότητες συζητήσεων, κατά τις οποίες πρέπει να σχηματίζουν λογικές αιτιολογήσεις και να πείθουν για τις επιλογές τους. Μέσα από αυτές τις προφορικές δραστηριότητες προωθείται και ο αλληλοσεβασμός.
Η ομαδική εργασία στα πλαίσια της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης αξιοποιείται με σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και σωστής επικοινωνίας. Έτσι, το νήπιο, έχοντας την ικανότητα να διακρίνει την πραγματικότητα από τη φαντασία, συζητάει με τους συνομήλικούς του και αναπτύσσει την άποψή του με επιχειρήματα.
Έρχεται σε μεγαλύτερη επαφή με το φυσικό περιβάλλον και μαθαίνει να το σέβεται- παρατηρεί, διατυπώνει ερωτήματα, προβλέπει, διατυπώνει ορισμούς και συμπεράσματα. Οι δραστηριότητες είναι σχεδιασμένες τόσο για να προάγουν την εγγενή περιέργεια όσο και για να ενθαρρύνουν τη σκέψη και την αυτονομία.
Μέσα από όλες τις μορφές της τέχνης (ζωγραφική, γλυπτική, δραματική τέχνη) εμπλουτίζει τη φαντασία, αναπτύσσει την αναπαραστατική σκέψη και είναι πιθανόν να ανακαλύψει κρυφά ταλέντα.
Δεν θα μπορούσε να λείπει η πληροφορική από τα πρόγραμμα, καθώς τα τεχνολογικά επιτεύγματα είναι εδραιωμένο κομμάτι της καθημερινής ζωής ακόμη και των νηπίων. Είναι αξιοσημείωτο πως σε αυτή την ηλικία η διδασκαλία γίνεται και με τη βοήθεια διαδραστικών πινάκων. Πέρα από τις απαραίτητες πρώτες γνώσεις υπολογιστών ενισχύεται η παρατηρητικότητα, η κατανόηση αιτίας-αποτελέσματος και η λεπτή κινητικότητα.